Pralaidaus žarnyno sindromas: kaip galima sau padėti

Labas!

Vienas iš pagrindinių funkcinės medicinos išskiriamųjų bruožų yra priežasties, dėl ko atsiranda įvairūs negalavimai, nustatymas. Paskutiniuose dvejuose  postuose aprašiau, kas dažniausiai sukelia pralaidaus žarnyno sindromą ir kokie šiam sindromui būdingi požymiai.

Šįkart apie tai, kaip galima padėti sau jaustis geriau.

Rekomenduojama laikytis šių 4 žingsnių principo: pašalinti, papildyti, atstatyti, išlaikyti.

PAŠALINTI.

Iš mitybos raciono reiktų pašalinti, ar bent jau ženkliai apriboti vartojmą tų maisto produktų, kurie dirgina žarnyno sienelę, skatindami atsirasti mikroskopinius išilginius plyšelius tarp žarnyno sienelės ląstelių, enterocitų. Vengti vartoti:

rafinuotą pridėtinį cukrų bei vartoti kuo mažiau cukraus savo sudėtyje turinčių maisto produktų (rekomenduojama rinktis pvz., pieno produktus, granolą, miusli, įvairius padažus su mažesniu grynojo cukraus kiekiu, t.y. ne daugiau kaip 5 g cukraus 100 g produkto).

Akoholinius gėrimus.  Alkoholiniai gėrimai pasižymi stipriu žarnyno mikrofloros funkcijas slopinančiu bei disbalansą skatinančiu poveikiu. Be to, kai kurių alkoholinių gėrimų, pvz, alaus, sudėtyje yra daug cukraus, taip vadinamos maltozės.

Procesiškai perdirbus maisto produktus: įvairias dešras, dešreles, vyniotinius,  maisto pusgaminius, prisotintus cheminiais priedais, kurie nenatūraliai stiprina skonio pojūčius bei slopina sotumo hormono leptino produkciją, išbalansuoja žarnyno mikrofloros sudėtį ir funkcijas.

Riboti kvietinių, ruginių, miežinių kruopų bei jų miltinių gaminių vartojimą: kviečių, rugių ir miežių grūduose esantis baltymas gliutenas yra vienas stipriausių dirgiklių, skatinantis vystytis pralaidaus žarnyno sindromą.

Riboti pieno produktų vartojimą, renkantis fermentuotus produktus: jogurtą, kefyrą, rūgpienį (fermentuotuose maisto produktuose gausu bakterijų kultūrų, kurios teigiamai veikia žarnyno mikroflorą). Patartina karvės pieną keisti ožkų pieno produktais dėl mažesnio alergijas sukeliančio bei dirginančio poveikio žarnynui.

Rinktis kuo natūralesnes buitines švaros priemones, skalbimo miltelius, ekologinės kilmės kosmetiką, nenaudoti plastmasės gaminių, ypač savo sudėtyje turinčių BPA (bisfenolio A).

PAPILDYTI. 

Vartoti papildus, kurie atstato pažeistą žarnyno gleivinės sienelę:

kolageno miltelius, kapsules (ne tik gerina ir palaiko odos elastingumą ir stangrumą, lėtina senėjimo požymių atsiradimą, bet ir skatina žarnyno sienelės vientisumo atsistatymą).

L-gliutaminą. Tai viena iš amino rūgščių, kurios gydomasis poveikis žarnyno gleivinei yra gerai ištirtas.

ATSTATYTI:

pakitusią, išbalansuotą, nusilpusią žarnyno mikroflorą, į maisto racioną įtraukiant maistines skaidulas, fermenuotus produktus  ir /arba papildomai vartojant probiotikus. Plačiau apie tai, kaip pagerinti žarnyno mikrofloros būklę, rašiau ankstesniuose įrašuose apie geriausius žarmyno mikrofloros draugus.

Taip pat rekomenduojama pravesti detoksikacinius gydymo kursus žolinės kilmės preparatais, naikinančiais žarnyne įsikūrusius parazitus, įvairius grybelius bei virusus.

IŠLAIKYTI.

Rinktis maisto produktus, kurie slopina lėtinio žemo intensyvumo uždegimo vystymąsi (šis uždegimas yra viena iš pralaidaus žarnyno sindromo pasekmių).  Apie priešuždegiminės mitybos principus taip pat rašiau ankstesniuose įrašuose.

Be to, labai svarbi ilgalaikio streso kontrolė, adekvatus, pilnavertis miegas, ir, žinoma, kasdieninis fizinis aktyvumas, teigiamai veikiantis ne tik virškinimo sistemos funkcijas, bet ir psichinę būseną ir miego kokybę.

 

 

Iki!

Susimatom Facebook grupėje sveikatos-kodas.lt bei Instagramoje sveikatos_kodas.lt